19 April 2009

Kencing tak lawas..


Saya berusia 22 tahun. Sejak kebelakangan ini, saya sering mengalami masalah kencing tidak lawas dan kerap membuang air kecil terutama pada waktu malam. Keadaan ini menyebabkan saya tertekan dan hilang keyakinan diri.

Apakah faktor yang menyumbang masalah ini? Saya pernah mendengar cerita kononnya kekerapan menikmati minuman berkafein menjadi punca masalah kencing tidak lawas?

dapatkan jawapannya di sini

2 ulasan:

ramda berkata...

bro... kalau nak hilangkan penyakit batu karana senang jee... cari pokok misai kuching ambil daunya, lepas tu rebus... minum selalu insyallah... . batu karang tu dah tiada... ni cerita betul bro... pernah hari tu ada orang kena batu karang mak saya bagi dia misai kuching tak lama lepas tu da baik. doktor yang nak bedah pun hairan batu karang tu da hilang... lepas minum air misai kuching tu ada rasa sakit sedikit time nak buang air kecil bab batu karang tu ikut keluar sekali... cuba la bro... ni petua orang sabah... saya ta main2...

ramda berkata...

Cara dia, ambik sebiji kelapa muda, tebuk
sedikit & pecahkan teluar ayam kampung ke
dlmnya. Tutup lubang dg jari & goncang biar
sebati. Kemudian terus minum sambil berdiri.
Ulang 2-3 kali sehari. Cubalah!

Selain dari daun misai kucing, daun pegaga juga besar khasiat nya untuk pengidap batu karang. Just ambik daun pegaga blend campur air . Amalkan minum 2x sehari pagi dan petang. InsyaAllah batu karang tu akan pecah menjadi kecil2 dan keluar semasa kita membuang air kencing. Of course masa kencing tu sakit sikit.

Dan satu lagi kena minum air banyak at least 10 mugs a day. Atau lebih tepat lagi
at least 2.5 litre a day. Jangan amalkan minum soft drinks, coffee or tea. Tak bagus untuk kesihatan. Cukup plain water jer.

Orang yang selalu kena batu karang ni tabii dia tak suka minum air banyak dan tak amalkan minum air at least 2 glasses sebelah pagi sebelum sembahyang subuh. Kalau di amalkan minum air banyak2 insyaAllah kita di jauhi bermacam jenis penyakit ini.